Our Department has the ambition to be an international site of learning. It strongly encourages and supports students to profit of the many Erasmus programmes that have been established with European universities.
It is furthermore keen to welcome students from foreign academic institutions and to integrate them in the teaching and life of our university. To this purpose some teaching is scheduled to be given in English and facilities are offered to international students.
An internationally acknowledged Ph. D. Programme in Law, Legal Theory and Economic Studies has been developed for now longer than fifteen years. Such programme bases on seminars held by distinguished scholars in the field coming to Catanzaro from all over the world.
Several international conferences and workshops have been convened to strengthen the research culture of our Department. Papers given in the framework of our Ph. D. Programme are published in a now well-known series “L’Europa del diritto” (The Europe of Law) edited by Edizioni Scientifiche Italiane, Naples.
An on-line journal, “Ordines”, with a board of advisors consisting of most prestigious international scholars gives also voice and a forum to debates taking place around our intense Doctoral programme.
It offers articles not only in Italian, but also in English, French and Spanish. Scholars such as Dieter Grimm, Wolfgang Streeck, Jean-Yves Chérot, Alice Woolley, Giandomenico Majone, Christian Joerges have contributed to the past journal issues.
Erasmus plus
Erasmus+ è il nuovo Programma Erasmus, che raggruppa in sé sette programmi dell’UE già esistenti nei settori dell’istruzione, della formazione e della gioventù, per il periodo 2014-2020.
Il programma intende migliorare le competenze e le prospettive professionali degli studenti e modernizzare l’istruzione e la formazione consentendo di svolgere un periodo di studio e tirocinio (traineeship) nei Paesi membri dell’Unione Europea e degli altri Paesi aderenti al Programma.
Caro Studente del Progetto Erasmus;
benvenuto/ bentornato presso la Nostra Università e nel nostro Dipartimento di Giurisprudenza, Economia e Sociologia.
L’ anno accademico è stato caratterizzato da un particolare assetto organizzativo, legato all’emergenza COVID-19 e alla conseguente necessità di garantire a tutta la nostra comunità la massima sicurezza, con il rispetto delle disposizioni dettate a livello nazionale e locale dagli Organi Competenti.
Ecco di seguito le più importanti notizie riportate sul nostro sito di Dipartimento – www.diges.unicz.it – in costante aggiornamento.
Per tutte le informazioni relative all’avvio dei corsi calendarizzati nel I semestre a.a. 2020-21 ti invitiamo a consultare il seguente link:
http://www.diges.unicz.it/web/avvisi/avviso-inizio-lezioni-primo-semestre-a-a-2020-21/ a breve sarà possibile prendere visione al link dedicato, del calendario del II semestre, (attualmente in lavorazione) il cui avvio è programmato per la fine di febbraio .
Nella Sezione Didattica – Studenti è, inoltre, possibile consultare i Piani di Studio dei diversi Corsi di Laurea offerti, il Calendario delle lezioni e il Calendario degli Esami.
Per le lezioni che si sono svolte online è stata predisposta una guida illustrativa delle modalità di accesso alla piattaforma e -learning già utilizzata per il I semestre. Ecco il link:
http://www.diges.unicz.it/web/avvisi/illustrazione-lezioni-in-modalita-telematica-a-a-2020-2021-universita-degli-studi-magna-graecia-di-catanzaro-dipartimento-di-giurisprudenza-economia-e-sociologia/
Qui trovi le Linee Guida per lo svolgimento degli esami in modalità telematica: http://www.diges.unicz.it/web/avvisi/vademecum-studenti-svolgimento-esami-modalita-telematica-diges/
Sempre sul nostro sito di Dipartimento troverai nella Sezione Avvisi tutte le notizie aggiornate su eventuali differimenti e annullamenti esami e lezioni.
Nella Sezione Docenti, potrai reperire le informazioni su ciascun Professore – di ruolo e a contratto – nonchè sul Programma dei corsi, le modalità dell’esame, il Materiale Didattico, i Contatti e le Modalità di Ricevimento Studenti.
Potrai seguire tutte le attività del Dipartimento anche sulla pagina ufficiale di Facebook https://www.facebook.com/DigesUnicz/
e su quella di Youtube: https://www.youtube.com/c/UfficioDidatticoDigesUnicz/ vedere tutti i video realizzati.
La Nostra Università vanta un sistema Bibliotecario molto valido, organizzato come un centro di coordinamento delle attività e dei servizi bibliotecari dell’Ateneo, a supporto dell’attività didattica, di ricerca e assistenziale attraverso il trattamento biblioteconomico uniforme di tutto il materiale bibliografico e documentale dell’Ateneo. Per ulteriori informazioni puoi rivolgerti all’indirizzo e-mail:sba@unicz.it.
Al Livello 1 dell’Edificio giuridico economico e delle scienze sociali dove si svolgono i corsi del Dipartimento è presente un’aula informatica utilizzabile dall’utenza secondo le indicazioni e gli orari che saranno indicati.
Al livello 0 dello stesso Edificio sono collocati: la Segreteria Studenti e l’Ufficio Didattico. Quest’ultimo è reperibile telefonicamente ai numeri 09613694983,5,6,9 oppure all’indirizzo di posta elettronica dida.giur@unicz.it.
Ti ricordiamo che l’accesso ai locali di Ateneo è consentito solo previa misurazione della temperatura corporea da parte del personale addetto alla sicurezza e muniti di mascherina o altro dispositivo di protezione e ti invitiamo a verificare sul sito di Dipartimento/Ateneo tutti gli aggiornamenti legati alla situazione pandemica.
Dear Erasmus Project student, welcome/welcome back to our University and to the Department of Law, Economics and Sociology. The academic year has been characterised by a difficult organisational process, due to the COVID-19 emergency and the consequent need to ensure maximum security for our entire community, in compliance with the restrictions introduced at national and local level by the health authorities.
You can find the most important news on our Department website – www.diges.unicz.it – which is constantly updated.
For all the information regarding the start of the courses scheduled for the first semester of the academic year 2020-21, please visit the following link: http://www.diges.unicz.it/web/
In the section Teaching- Students it is also possible to view the Study Plans of the various Degree Courses offered, the Calendar of Lessons and the Calendar of Exams.
You will find an illustrative guide for the lessons held online, including info on the access to the e-learning platform at the link: http://www.diges.unicz.it/web/
You will find the Guidelines for exams administered online here: http://www.diges.unicz.it/web/
In the News-section of the Department website you will find all the latest news on any postponements or cancellations of exams and lessons. In the Faculty Section, you can find information on each professor – both tenured and contracted – as well as on the course programme, exams procedures, teaching materials, contacts and student meeting procedures.
You can also follow all the Department’s activities on the official Facebook page https://www.facebook.com/
Our University has a very good library system, organised as a coordination centre for the University’s library activities and services, which supports teaching, research and assistance activities. For further information, please contact the following e-mail address: sba@unicz.it.
At Level 1 of the Law, Economics and Sociology Building, where the Department’s classes are held, there is a computer room that can be used by users according to the indications that will be further communicated on the department website.
The Student Secretariat and the teaching Office are located at Level 0 of the same building. You can reach these offices by telephone: 09613694983,5,6,9 or by e-mail at dida.giur@unicz.it.
We remind you that access to the University’s premises is permitted only after the body temperature has been measured by security personnel and after wearing a mask, and we invite you to check the Department/University website for any updates on the pandemic situation.